Vroegere school bestaande uit 64 state-of-the-art containers van Verbeke Foundation huisvest vanaf nu ​ Creative Connectivity Agency Happiness in Vilvoorde

Na 10 jaar in Brussel, strijkt het bekende creatieve bureau Happiness neer naast het kanaal in Vilvoorde. Een oude school,  bestaande uit 64 state-of-the-art containers die gedurende lange tijd geëxposeerd werden bij de Verbeke Foundation, werd geïnstalleerd als nieuwe hoofdzetel van het internationale creatieve agentschap. Het gerenommeerde architectenbureau Cuypers & Q verbouwde het geheel tot een eigentijds en duurzame thuishaven voor meer dan 50 werknemers, met circulaire economie als basis van het mobiele concept. Zo werd het raam- en deurwerk aan de binnenkant verzorgd door Jason van der Woude, een hedendaagse kunstenaar die werkt met recuperatiemateriaal en bekend werd met zijn raamwerken gemaakt uit glas en hout. De awards die het bureau ooit won, werden geupcycled tot kapstokken en andere nuttige objecten die niet alleen symbool staan voor “recycling” maar ook voor de visie dat ‘creativiteit nut moet hebben’. Met Happiness breidt de creatieve mediagemeenschap in de Zennestad opnieuw uit naast o.a. Woestijnvis, de Kruitfabriek, Videohouse en tal van productiehuizen. De regio krijgt zo opnieuw een positieve economische impuls en het gebouw zorgt nu al voor een architecturale en culturele bezienswaardigheid pal in het nieuwe stadsdeel Watersite van Vilvoorde.

Karen Corrigan, CEO en mede-oprichtster van Happiness: Het “mobiele” gegeven van de containers is belangrijk binnen de filosofie van Happiness om twee redenen. Eerst en vooral om komaf te maken met grenzen en geografie. Bij Happiness verkiezen we een talent-gedreven aanpak i.p.v. een geografisch-gedreven aanpak. Deze ‘Anywhere’ filosofie wordt belichaamd door de mobiliteit van de containers. Daarnaast verwijzen de containers ook naar de mentale nood aan mobiliteit en agiliteit. We noemen onszelf bij Happiness “Undefined Perpetually Mutating Specimen” die op elk moment van de dag bereid moeten zijn om verandering te omarmen. De locatie vormt ook de nieuwe thuishaven voor BLISS content; de slow, fast & real-time content afdeling van het bureau die beroep doet op talentvolle regisseurs, fotografen, monteurs, journalisten, copywriters, ... allemaal nodig om proactief en reactief state-of-the-art content te kunnen creëren.

Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde, verwelkomt het bureau in zijn stad: “Dat creatieve bedrijven en mediabedrijven Vilvoorde als thuisbasis blijven kiezen, is een logisch gevolg van onze troeven inzake bereikbaarheid, mobiliteit en de ondersteuning van onze gemeente zodat het groeipotentieel voor nieuwkomers in de regio gemaximaliseerd wordt. De aanwezigheid van verschillende creatieve bedrijven en de ruime mediasector zorgt voor bijkomende innovatie en economische groei. Gelijktijdig draagt Happiness bij aan de concrete mix van Vilvoorde als woon- en werkstad langs het water. Welkom Happiness!”

Als voortrekker van de reclame-industrie met 1 Grand Prix in Cannes en 2 Interactive Grand Prix op Eurobest, werkt Happiness vandaag in Europa en Zuidoost- Azië onder andere voor klanten als Beiersdorf, Toyota, Pimkie, Record Bank, 2dehands.be, Stichting Tegen Kanker, Ouders van Verongelukte Kinderen, DVV en  de Belgische Rett Syndroom Vereniging. Het onafhankelijke bureau kiest hierbij voor een “Creative Connectivity’ aanpak vanuit een 3.0. visie waarin meer dan ooit ‘alles en iedereen media is’ en er niet langer “consumer centric”, maar “ consumer journey centric” gewerkt wordt bij campagnes. Het wil merken met consumenten connecteren en niet one-way “adverteren” om zo strategie en creativiteit centraal te zetten in hun aanpak en “big data” om te kunnen zetten in “big ideas”.

Happiness-Brussels.com

Adieu advertising agency. Hello Creative Connectivity Agency.

Persbericht-We-Move-Happiness_NL.docx

Ilse Lambrechts