Auriga, het 1ste Belgische dermocosmetische merk, viert de 15de verjaardag van haar anti-agingsserum ​ FLAVO-C®

Auriga, een Belgische topmerk in de wereld van de derma-cosmetica, viert dit najaar de 15-jarige verjaardag van haar bijzondere FLAVO-C® serum. Ontstaan in 1999 in het R&D laboratorium in Bergen, schreef de oprichter van Auriga, Dr. Alfred Marchal, geschiedenis in Europa met de ontwikkeling ervan. Het serum was het eerste huidverzorgingsproduct waarbij anti-oxidanten, vitamine C en ginkgo biloba, in een geconcentreerde, actieve én stabiele formule effectief hun werking bewezen. Anno 2014 wint het FLAVO-C® serum nog steeds aan populariteit – uitzonderlijk in de steeds veranderende wereld van huidverzorgings- en cosmeticaproducten. Vandaag maakt FLAVO-C® deel uit van een gamma van meer dan 40 Auriga producten en wordt het verkocht in meer dan 60 landen.

FLAVO-C® serum: voorloper inzake anti-oxidanten in dermo-cosmetica

‘Hoe blijft actieve vitamine C stabiel in vruchten die veel water bevatten?‘

Uit deze eenvoudige vraagstelling ontstond in 1999 in het R&D centrum te Bergen het FLAVO-C® serum, het eerste ophelderend anti-agingserum serum met sterk geconcentreerde actieve vitamine C (8%) in een actieve vorm en met ginkgo biloba. Auriga International stabiliseerde zo als eerste bedrijf in Europa sterk geconcentreerde vitamine C en werd een voorloper op het vlak van anti-oxidanten in dermo-cosmetica. Dr. Alfred Marchal  had hiervoor al eerder de chemische kenmerken van vitamine C onderzocht, met name de interactie van deze vitamine met stoffen die van nature in fruit aanwezig zijn. Toen hij ontdekte dat er onderlinge complexen ontstonden, begreep hij hoe de vrije, actieve vorm van vitamine C, L-ascorbinezuur genoemd, kon worden gestabiliseerd.

Het geheim van  het FLAVO-C® serum: actieve vitamine C 8%  en gingko biloba

De vrije, actieve vorm van vitamine C (L-ascorbinezuur) is een onmisbare werkzame stof in cosmetische anti-agingproducten. Aan de oppervlakte brengt ze de proliferatie van de keratinocyten weer op gang. Uit talloze studies is gebleken dat L-ascorbinezuur tot in de dermis kan dringen om er op een significante manier de collageenaanmaak aanwakkert en rimpels vermindert. Ginkgo Biloba is een van de krachtigste antioxidanten. Ginkgo-extract verbetert onder andere de weefseldoorbloeding en versterkt de kleine bloedvaatjes. Dit plantaardig extract is ideaal tegen huidveroudering en versterkt bovendien de werking van vrije vitamine C.

Zichtbaar en bewezen effect op tekenen van huidveroudering

Op basis van haar wetenschappelijk dossier, kan Auriga zeggen dat het FLAVO-C® serum schade vermindert door de zon met 52%[1], de collageenaanmaak aanwakkert[2] en de vitamine C in het serum 10 uur lang stabiel blijft in de huid[3]. Dit serum is onmisbaar als basis onder andere verzorgingsproducten. Het is ideaal om de schadelijke effecten van vrij radicalen (UV, vervuiling, roken, stress...) te voorkomen. Je gebruikt het ’s ochtends en ’s avonds voor je de andere verzorgingsproducten op het gelaat, de hals en het decolleté aanbrengt. De prijzen zijn verrassend in vergelijking met andere serums: Voor 15ml is de aanbevolen verkoopprijs 28 euro, voor 30 ml 39 euro. Vandaag staat FLAVO-C® voor een volledig gamma op basis van gestabiliseerde actieve vitamine C. Naast het serum is er zo ook bijvoorbeeld een huidzuiverende tonic, een hydraterende anti-verouderingscrème en een zuiverend masker.

FLAVO-C® : de basis van het succesverhaal van Auriga International

Deze 15-jarige topper zorgde er mee voor dat Auriga uitgroeide tot een internationaal gewaardeerd dermo-cosmetica merk dat exclusief verkocht wordt in de apotheek, parapharmacie en in medische centra voor esthetica. Het bedrijf heeft dankzij de creatieve manier van R&D en de inzichten van Dr. Alfred Marchal een unieke knowhow in in domeinen zoals anti-aging, pigmentatie, wondheling, verzorging na esthetische ingrepen, donkere kringen onder de ogen, blauwe plekken en roodheid, broze nagels en UV-bescherming. De eindproducten worden aan de hand van strenge doeltreffendheidstests en klinische studies beoordeeld door gereputeerde dermatologen en/of universiteiten.

- einde -

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie):

• Verdere informatie en prijzen van het volledige Auriga gamma, vindt u in het uitgebreide dossier in bijlage en het persdossier onderaan deze pagina
  • Het wetenschappelijk dossier kan u aanvragen via Bebble PR

[1] Dermscan Laboratorium, Frankrijk, december 2000.

[2] I. KARAVANI, België, oktober 2005.

[3] Pr. P. HUMBERT, MD, Skin Pharmacology and Physiology, n°17, 2004, p. 298-303.

PB-Auriga-viert-15-jaar-Flavo-C.doc

DOC - 846 Kb